Zakup e36 M3

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Turek
Posty: 1
Rejestracja: śr paź 26, 2011 20:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Zakup e36 M3

Post autor: Turek » śr paź 26, 2011 20:17

Witam Serdecznie.
Jestem tu nowy jak widać. Nosze się z zamiarem zakupu e36 m3 coupe 3,2 i chciałbym usłyszeć wasze opinie na temat tego auta. Czyli jakie są najczęstsze wady , jak z eksploatacją, jak wygląda finansowo utrzymanie takiego auta w sensie części , jak z częściami itp itd.

Pozdrawiam.

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: Zakup e36 M3

Post autor: Lato » śr paź 26, 2011 20:39

szukajka nie gryzie. Warto przeglądnąć forum i będziesz wiedział wszystko.
Spalanie od ok. 7,5 litra w trasie do .... końca :D Utrzymanie wydaje się znośne, ale to zalezy co kto pod tym pojęciem rozumie - poszukaj sobie cen części (trochę własnej inicjatywy i wysiłku).
Daj znać czy z tego noszenia coś się wykluje :P
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

padre
Posty: 92
Rejestracja: wt lut 16, 2010 11:37
Lokalizacja: Chojnice

Re: Zakup e36 M3

Post autor: padre » czw paź 27, 2011 12:59

Lato pisze:Spalanie od ok. 7,5 litra w trasie ....
:mrgreen:
Oprócz tego co w każdym wozie to podstawowa sprawa- silnik, ale jak napisał Lato, wszystko tu znajdziesz.
Forum nie jest, aż tak rozbudowane, więc jak przeczytasz tematy z danego modelu to wywnioskujesz co jest typową bolączką i na co zwrócić uwagę oraz co będzie trzeba zmienić po zakupie.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Zakup e36 M3

Post autor: ww296 » czw paź 27, 2011 22:24

trzeba przede wszytkim dobrze wybrać auto.
Polecam auto nawet zaniedbane, ale takie w którym za wiele nie grzebali przypadkowi mechanicy.
Po zakupie trzeba wymienic praktycznie w każdym:

- hamulce
- zawieszenie
- opony/koła
i eksploatacyjne
- paski, napinacze, oleje, filtry, świece, visco i dograc pare innych szczegółów (gumowe węzyki, pod maska, odma, jakieś mocowania i patenty poprzedniego właściciela
te eksploatacyjne mnie np udało sie zmieścić w 2000 zł cena za same cześci w bardzo dobrej cenie
masa pracy własnej jesli wiesz co do czego słuzy w aucie (trzeba zdemontowac chłodnice i dokładnie wyczyścic, pouzupełniac mocowania,plastyki i wiele drobiazgów co jest normalne w starym aucie. Jeśli to wszytko miałby zrobić np mechanik wynajęty - to niestety nie znam żadnego, bez względu na cene, który by to zrobił porzadnie.
kolejna sprawa to Vanos - jesli jest w miarę sprawny to wystarczy wymiana podstawowych uszczelniaczy (Aso około 300 zł) da się to zrobić bez demontażu Vanosa z auta (niestety nie wszystkie uszczelniacze) w miare łatwo. Jesli Vanos jest bardzo zuzyty - można spróbowac wymointować go całego, rozebrac i dorobic uszczelniacze bo są niedostepne w Aso. Jęsli to nie pomoże to koszty rozsna wielokrotnie.
Jeśli auto ma nieseryjny wydech, zwłaszcza bez katalizatorów (które musza byc sprawne) to nie beedzie seryjnej mocy. (cały wydech bez kolektora z katalizatorami to wydatek 2000 za uzywke w dobrym stanie - sam końcowy to 1000 zł.
Zawieszenie -amortyzatory seria czyli Bilstein B6 sport to około 2500 zł i to jest najtańsza i najlepsza opcja.
wahacze przednie mozna wymienic same sworznie, końcówki i elementy gumowe - cena nie odbiega od zwykłych, ale jak wahacz skrzywiony badz nieoryginalny od zwykłej wersji to koszty około 1000 za dwa uzywane oryginalne, w których i tak pasuje wymienic części ruchome.
Z tyłu jak chcesz się pobawić np na torze też pasuje wymienić wszystkie elementy gumowe bo inaczej wyrwiesz mocowanie dyfra z nadwozia i bez spawania budy sie nie obejdze. Tu kosztem jest robocizna bo samemu bez poważniejszego zaplecza warsztatowego sie raczej nie uda.
Najtańsza i najgorsza opcja to poliuretany z olkusza, oryginalne części to mocno ponad 500, zamienniki byc może troche poniżej 500.

hamulce - tarcze dwuczęściowe, pływające takie jak w modelu po liftingu to około 900 zł za sztukę. Mozna założyć jednolite - koszt w zamienniku kiepskiej jakośc to około 400 - 500 zł za dwie ale hamowanie na oryginale to inna bajka i szkoda sobie pogarsza ten element, zwłaszcza że nawet seryjne są nie specjalnie odporne i skuteczne przy jeżdzie torowej.
koła to wiadomo min 17 (nie wejda mniejsze ze wzgledu na hamulce). 17 na takim porofilu jaki jest w M-ce to wiadomo że po kilkunastu latach beda mocno zmeczone (poklrzywione, naprawiane itp) opony to też jest wydatek - i warto założyć dobre - w końcu auto bez wiekszych problemów rozpedza sie 250 + więc to już nie żarty.
Reszta elementów jest już porównywalna ze zwykłym E36.
Ale trzeba pamiętac że auto bedzie stare i drobne upierdliwe awarje beda uprzykrzać życie i pomalutku wyciagac kase z portwela.
Spalanie - dużo wyzsze niż w np silnikach M52b28 ale w porównaniu do innych auto nie jest źle - szybkla trasa okolice 10 miasto 12 - 15 bez pośpiechu ale też bez przesadnej oszczedności z włączoną klimatyzacją.

Można oczywiście iść po bandzie i nie zwracać uwagi na usterki, albo ponaprawiać wszystko na jakiś elementach od zwykłych wersji czy chińskich (np wahacze pasuja, najtańsze amory , najtańsze tarcze jednolite, wydech spawany z kawałków rury itp ale w takim przypadku niewarto kupowac M-ki...

Jeszcze jedno - najważniejszy i najdroższy silnik, skrzynia biegów używka wmodelu 3,2 6 biegowa to 1500 - 2000 zł min a lubi sie posypac synchronizatory przy nieprawidłowej zmianie biegu.
ciągle szybciej...

Doman
Posty: 46
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 13:41
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: Doman » czw paź 27, 2011 23:05

ww296 pisze:Zawieszenie -amortyzatory seria czyli Bilstein B6 sport
troche offtop. a to nie jest sachs przypadkiem?

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zakup e36 M3

Post autor: wania » pt paź 28, 2011 09:21

nie wiem jak inni ale ja uwazam ze wypowiedz ww296, trzeba gdzies podwiesic na forum lub wrzucic w FAQu bo wyczerpuje temat kosztow i wiekszosc pytan potencjalnych zainteresowanych kupnem M3 :564:

Wojtek
Posty: 124
Rejestracja: pt mar 27, 2009 12:46
Lokalizacja: Krosno

Re: Zakup e36 M3

Post autor: Wojtek » pt paź 28, 2011 13:41

Kolega tak odstraszyl ze zaraz nikt nie kupi zadnej m3 ;)

Jesli auto ma byc do bokow to tak jak juz kolega pisal trzeba spawac bude z tylu i miec nowe wszystkie gumy bo mocowania poleca odrazu...

Temat opon paskow olejow sobie darujmy bo to raczej jest w kazdym aucie do wymiany. Faktem jest ze opona co najmniej 17"

Jesli jestes zdecydowany na 3.2 to koniecznie pojedz autem na hamownie bo bardzo wiele nie trzyma seryjnej mocy a nie ktore nawet nie maja 300 km... A nie chce myslec o kosztach doprowadzania takiego silnika do seri... Mowie powaznie bo jak kupisz auto pozniej pojedziesz na hamownie a wyjdzie ze nie ma 30-40 km to po co ci m3...

Co do stanu zawiasu i hamulcow to kwestja co trwafisz bo moze ktos juz to wymienial i nie jest jeszcze w najgorszym stanie.

Odradzam auta grzebane - przez kogos kto nie ma pojecia, nie kupuj mki od kogos kto nie wie co ma albo jak sie z tym obchodzic... Jesli widac ze auto odwiedzilo juz wielu mechanikow tak samo go odposc bo czary moga byc ogromne...

Najlepiej nabyc serie lub cos bliskiego seri no chyba ze szukasz zabawki na tor to moze sie uda znalesc auto juz obspwane bez srodka z klatka itd...

Szukaj auta prostego bezwypadkowego bo ja bym sie bal latac z taka moca autem krzywym, sa to mocne samochody rwd i czesto maja ciekawa przeszlosc.

Zawieszenie silnik hamulce zawsze mozna zrobic wymienic...

Silnika szukaj seri wydech tak samo seria.
S50B30 :)

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: saillupus » ndz sty 01, 2012 02:50

Zauważyłem temat mojego kolegi z BMW Klubu Szczecin, więc się podepnę, Paweł mam nadzieje że się nie obrazi :D
Pytanie trochę z innej beczki
Latam teraz e38 750 V12 2000r
Różne opcje zmiany auta chodzą po głowie, a między innymi dwie
e46 m3
lub e36 m3 3.2 plus drugi dupowóz w postaci e46 w dieslu na codzień

Czy e46 m3 nadaje się do jazdy na codzień?
Jak wygląda awaryjność i eksploatacja M3 e46 vs e36

Już różne opcje auta chodzą mi po głowie(545, 745, nawet A8), ale cały czas dobija się ta litera M a w zasięgu są dwie generacje M3 więc... :-P

pozdrawiam
i szczęśćliwego Nowego Roku życzę w stylu ///M

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: bartus » ndz sty 01, 2012 12:35

Proponuje zacząć od przeszukania forum i dopytania o konkretne niewiadome bo takich ogólnych tematów jest conajmniej kilka.

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: saillupus » ndz sty 01, 2012 15:08

Bartus powertowałem trochę, ale nic konkretnego nie znalazłem, dla tego nie założyłem nowego tematu tylko do tematu Turka się podpiąłem ;)
im dłużej myśle to opcja e46d + e36 3.2 wydaje mi sie bardziej opłacalna
jest jeszcze w rezerwie to 330ci od Ciebie ;) ale cały czas marzy mi sie M
tylko z kolei wiek e36 odstrasza jakoś i kółko się zamyka...
BMW Klub Szczecin

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup e36 M3

Post autor: --==maly==---- » ndz sty 01, 2012 15:25

Po pierwsze jeżeli teraz jeździsz e38 to przejedź się M3 bo to nie są przyjemne miłe i ciche auta. Sporo rzeczy chodzi ciężko w aucie jest głośniej no i twardo po przesiadce z e38 może to być szok. Jeżeli masz wystarczającą ilość gotówki i nie boisz się utrzymania bierz m3 e46 łatwiej kupić coś sensownego i auto na pewno trochę lepsze na co dzień niż e36.

ww296
Posty: 152
Rejestracja: pn cze 28, 2010 20:01
Lokalizacja: Kraków

Re: Zakup e36 M3

Post autor: ww296 » ndz sty 01, 2012 17:45

a ja bym radził m3 e36 + e46 na codzień.
koszty e36m m3 myślę że dużo niższe a m3 e46 to też już w większości wyeksploatowane auta a naprawić , zwłaszcza elektronicznie łatwiej i auto nie ma słabych punktów jak E46.

Warunek - kupno przyzwoitego egzemplarza bez względu czy bedzie to E36 czy E46.
ciągle szybciej...

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup e36 M3

Post autor: --==maly==---- » ndz sty 01, 2012 18:09

Hehe nie ma słabych punktów? Ma jeden podstawowy słaby silnik, który po pierwsze nie trzyma mocy i jak przekroczy 300KM na hamowni to jest już dobry wynik a po drugie notoryczne padanie vanosów, w 95% vanosy rzężą niesamowicie i tak naprawdę max co 100tyś trzeba je naprawiać lub wymieniać co w E46 praktycznie się nie zdarza no i E46 ma zadeklarowaną moc. Nie mówiąc już o zacieraniu panewek.
Ja bardzo lubię S50 ale awaryjność o niebo mniejsza jest w S54.
A z ciekawości jakie wady widzisz w E46 których E36 nie ma?
Ja wręcz przeciwnie stwierdził bym,że poza wyższymi cenami części E46 nie ma minusów względem E36 a miałem oba auta.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: kostek_ja » ndz sty 01, 2012 18:45

Z faktu że ja ostatnio jeżdżę na zmianę e38 750iL i M3 e46 dorzucę swoje 2 grosze:
2 kompletnie inne auta, nie do porównania. Po przesiadce z 750 do M3 wszystko cię będzie wkurzać. Będzie za głośne, będzie rzęzić, nierówno pracować, będzie za twarde a wszystko będzie chodzić za ciężko.

Oczywiście M3 rekompensuje te "wady" z nawiązką :) Pytanie tylko brzmi do czego ci te/ten samochód potrzebny. Na ulicę e38 z V12 to naprawdę fajny samochód i poza kosztami eksploatacji nie widzę w nim wad. Oczywiście jeżeli mówimy o normalnej jeździe po drogach publicznych.

M3 jak najbardziej daje radę przy takiej jeździe ale nic więcej. Tu gdzie e38 radzi sobie wyśmienicie M3 tylko daje radę. M3 dobiero nabiera sensu jako samochód zabawka do wściekania się i to nie na prostej (Są do tego lepsze auta, a mniej upierdliwe na co dzień) a w zakrętach. Szybkie winkle, poślizgi to jest żywioł M3. I jeżeli interesują cię tylko osiągi na prostej to uważam że bez sensu "męczyć się" z tym samochodem. Oczywiście wszystko zależy od osobistych preferencji. Ja M3 uwielbiam i mógłbym jeździć tylko nim (jeździłem dłuższy czas) gdyż mi jego wady nie przeszkadzają (widzę je ale mi nie przeszkadzają, no może po siłowni jak nie mogę podnieść butelki wody :) ), a każde szybsze przejechanie zakrętu, każde puste skrzyżowanie które mogę przejechać bokiem daje mi niesamowitą frajdę. Nie jeżdżę nią tylko dlatego że mi szkoda ją katować w korkach i narażać na wszelakie stłuczki i otarcia parkingowe.

Najlepszą opcją byłoby zostawienie e38 i kupienie M3 e46. Tylko eksploatacja trochę droga. Ja bym osobiście też rozważył opcję M3 e46 + jakiś oszczędny samochód niższej klasy niż BMW. Szczególnie jeżeli głównie jeździsz w korkach, a na okazjonalne trasy M3.

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zakup e36 M3

Post autor: saillupus » ndz sty 01, 2012 19:05

niestety u mnie głównie jest miasto
uczelnia - dom
a w weekendy jakieś zloty BMW KS, gdzie mogę sie wyżyć na torze
750 jest fajnym autem na prostą, ale na torach zręcznościowych mimo olbrzymiej mocy, zostaje w tyle przez gabaryty co mnie trochę wkurza
uwielbiam serię 7 i jazde nią na codzień i najchętniej bym zmienił na e65 ale troszkę przeraża mnie awaryjność i znów mam krowę
niestety na utrzymanie 750 i e46 nie byłoby mnie stać
ale zakup e36m i e46 na codzień wchodzi w grę
A e46 m3 bardziej mi leży, ale w tedy muszę mieć jedno auto
BMW Klub Szczecin

ODPOWIEDZ